Новини

2018-08-20

Ігор Хміль: «Вінниччина має транзитний потенціал і перспективи будівництва високошвидкісної магістралі»

Україні пропонують міжнародну співпрацю в ролі повноправного партнера. Мова йде про міжнародний проект високошвидкісної магістралі, яка з’єднає два моря і сім країн. Про це йшлося на засіданні круглого столу в Києві, який організувала Українська асоціація Шовкового шляху «SilkLink» та Асоціація Високошвидкісних Магістралей. Вінницьку область представляв заступник голови Вінницької обласної ради, депутат фракції «Об’єднання «Самопоміч» Ігор Хміль.

«Фактично пропонується створення без участі Росії сучасного Шовкового шляху – від Китаю до країн Європи, – каже Ігор Хміль. – Якщо вдасться реалізувати цей проект, то швидкість доставки вантажів, наприклад, від Шанхая до Києва становитиме 6 днів, а не 36, як зараз».
Українська частина високошвидкісної магістралі, за планом, пролягатиме Одеською, Вінницькою, Хмельницькою, Тернопільською і Львівською областями і на перший час забезпечить роботою 80 тисяч людей. Термін експлуатації магістралі – 150 років при окупності за 15-17 років. Такі прогнози роблять експерти. Вартість будівництва 1 км цього Шовкового шляху – 21 млн доларів і низка країн-учасниць готові на такі інвестиційні витрати.

«Україні під силу зробити відповідні капіталовкладення на своїй ділянці, якби на те були стратегічні цілі вийти з бідності і політичне прагнення до успіху всієї країни, – зазначив Ігор Хміль. – Треба користуватися тими ресурсами, які маємо. Один із них – географічне розташування. На цьому можна заробляти капітал країні, людям. Не ходити по світу з простягнутою рукою, а вкладати гроші в економіку, в людський потенціал, створювати нові робочі місця. Перші перемовини про перспективи будівництва високошвидкісної магістралі пройшли за участі представників всіх зацікавлених країн. Думаю, нам треба включатися і робити те, що можемо. Включати голови, а не лічильник розтягнутих по кишенях державних коштів».

Українська ВШМ буде спроектована і побудована як вантажопасажирська і, відповідно, її окупність буде значно вищою, ніж стандартна пасажирська, йшлося на засіданні круглого столу. Нові технології дозволять перевозити вантажі з високою доданою вартістю, на швидкостях до 360 км/год з Китаю в ЄС. Експерти зауважили, що високошвидкісна магістраль в Україні принесе дохід за перші 10 років будівництва і експлуатації, у вигляді податків до бюджетів різних рівнів, не менше 70 млрд доларів і значне зростання ВВП України.